Programare

Sarcina în timpul iernii

Fetal Care » Sarcina în timpul iernii
11 decembrie 2019

Îți doreai de mult timp un copil și, iată, minunea s-a întâmplat! Ești însărcinată și de acum trebuie să ai grijă nu doar de tine, ci și de micuțul tău. Este însă iarnă și e frig, iar riscul de a te îmbolnăvi este mai mare. Prin urmare, trebuie să fii mai atentă la stilul tău de viață, însă nu trebuie să-ți faci prea multe griji din cauza iernii. Dacă respecți recomandările medicului care îți monitorizează sarcina și mergi regulat la control, totul va decurge bine. 

Totuși, este bine să te informezi despre provocările pe care le aduce sarcina iarna, de aceea te ajutăm cu acest articol, în care îți prezentăm cele mai importante informații și sfaturi utile.

Grijile iernii: E frig, iar sarcina ta avansează! Cum te afectează iarna?

Sfatul Fetal Care: Sarcina este un termostat intern natural, iar asta înseamnă că este foarte probabil să simți un confort termic inexplicabil, chiar dacă afară e frig. De aceea, multe femei spun că al treilea trimestru de sarcină în timpul iernii este mult mai confortabil decât sarcina anterioară, din timpul verii. Temperatura mai scăzută te va ajuta să dormi mai bine și să faci față mai ușor bufeurilor, care devin normalitate pe măsură ce sarcina evoluează. 

Totuși, iarna vine cu o serie de provocări pentru tine, ca viitoare mămică. Sensibilitatea crescută a organismului și scăderea imunității transformă bucuria într-o grijă constantă. Gravidele sunt mai predispuse la infecții și răceli, dar au și multe restricții la utilizarea de medicamente, iată de ce pregătirea pentru sezonul rece este extrem de importantă. Ca să eviți să te îmbolnăvești și să faci temperatură în sarcină, îți recomandăm să discuți cu medicul tău despre cele mai bune metode prin care te poți proteja: vaccinul antigripal, vitaminele și tratamentele naturiste pot ajuta imunitatea. 

De asemenea, alimentația corectă, evitarea locurilor foarte aglomerate, hidratarea și vestimentația corespunzătoare te vor ajuta în procesul de prevenție. Trebuie să faci totul posibil ca să eviți răceala mai ales în ultimul trimestru de sarcină. Totuși, oricât de atentă ai fi, riscul de îmbolnăvire există. De aceea, este important să discuți cu medicul obstetrician care urmărește evoluția sarcinii tale despre tratamentele pe care le poți face în siguranță, chiar și pentru a trata o banală răceală. Nu lua niciun medicament sau supliment alimentar fără acordul lui!

„Nu vreau să stau în casă”! Deși e ger, ideea de a sta în casă nu îți surâde?

Sfatul Fetal Care: Da, frigul și zăpada te pot ține mai mult în casă, dar acest lucru nu trebuie să te oprească să faci mișcare și nici să te întristeze. Amenajarea spațiului pentru viitorul membru al familiei, pregătirea meselor sănătoase atât de necesare pentru evoluția sarcinii tale și multe alte activități ușoare și plăcute te vor ajuta să transformi zilele în care nu ieși afară într-un timp plăcut și util. Frigul în sarcină nu ar trebui să te împiedice să te bucuri de viață.

Îți recomandăm să eviți sedentarismul dacă sarcina ta evoluează normal și nu este una cu risc. Poți să mergi la cumpărături în prima parte a zilei, când magazinele nu sunt aglomerate, poți să faci plimbări scurte, să mergi la înot și la yoga sau chiar să faci alergări ușoare, în funcție de stilul tău de viață dinainte de sarcină. Ține minte să rămâi hidratată, atât în interior, cât și la exterior – bea ceaiuri, apă plată, fresh-uri cu multivitamine și folosește o cremă hidratantă pe toată suprafața corpului, deoarece iarna pielea se usucă mai ușor.

Vizitează-ți prietenii sau petrece timp cu tine! După ce vine bebe, inevitabil te vei pune pe locul doi, deci profită acum și termină cartea de pe noptieră, serialul tău preferat sau scrie-ți gândurile într-un jurnal de sarcină… peste ani te vei bucura să le citești.

„Mă simt grea”. Kilogramele în plus și vestimentația de iarnă îți displac total?

Sfatul Fetal Care: Garderoba de gravidă este foarte versatilă și ascunde curbele pronunțate ale sarcinii. Dacă vara căldura te limitează în alegerea vestimentației, iarna vine cu multiple posibilități pentru tine. Folosește metoda straturilor, pornind de la bluze de corp din bumbac, cămăși largi, cardigane asimetrice, astfel încât să poți să ajustezi ușor ceea ce porți în funcție de spațiul în care te afli. Nu uita: kilogramele acumulate în sarcină se vor pierde mai ușor în primăvară, după naștere, când metabolismul devine automat mai activ.

Activitate fizică: Ești nevoită să renunți la activitățile tale preferate din sezonul rece?

Sfatul Fetal Care: Este adevărat că nu îți recomandăm schiul alpin, patinajul sau săniușul ca în copilărie, însă activitățile de iarnă nu îți sunt total interzise. Te poți bucura de zăpadă, făcând o plimbare de jumătate de oră în parc, cu condiția ca hainele și mai ales încălțămintea să fie adecvate condițiilor de afară. Invită prietenele, rudele sau partenerul să ți se alăture, pentru că este mai sigur să fii însoțită atunci când ieși la plimbare.

În timpul sarcinii îți recomandăm să faci o activitate fizică ușoară în aer liber, pentru că în acest fel îți întărești sistemul imunitar. Mișcarea este foarte importantă pentru sănătate indiferent de vârstă și este indicată chiar și gravidelor, dacă sarcina decurge normal. Sportul (chiar și plimbările) te ajută să fii în formă, să nu te îngrași foarte mult și să ai o stare de spirit mai bună. Toate aceste aspecte sunt esențiale pentru ca sarcina, nașterea și recuperarea să decurgă cât mai ușor și fără complicații. Totodată, mișcarea ajută la reglarea glicemiei și tensiunii arteriale, care pot să fie ușor crescute în timpul sarcinii.

Suplimente și vitamine: Ce produse sunt sigure în timpul sarcinii?

Dacă obișnuiai să consumi iarna vitamine și suplimente alimentare, acum, când ești însărcinată, nu mai trebuie să-ți administrezi nimic fără acordul medicului tău. Oricum, anumite vitamine speciale pentru sarcină sunt recomandate gravidelor și acestea nu au legătură cu anotimpul. Spre exemplu, medicul îți va recomanda probabil să iei acid folic în primele luni de sarcină, iar ulterior multivitamine, pentru că organismul tău va avea mai multă nevoie de fier și de calciu.

De asemenea, unele studii au demonstrat că anumite suplimente alimentare, pe bază de ghimbir, pot ameliora greața matinală din primul trimestru de sarcină. Alte produse naturiste te pot ajuta să dormi mai bine, să previi constipația sau să scapi de tuse, în cazul în care ai răcit. Totuși, dacă vrei să iei ceaiuri, siropuri sau pastile naturiste, chiar dacă acestea conțin numai propolis sau echinaceea, ar fi bine să discuți mai întâi cu medicul și să nu mai cumperi nimic „la liber”. Anumite substanțe pe care le conțin plantele pot fi contraindicate în sarcină.
În concluzie, te poți bucura de sarcină chiar și iarna, dacă știi cum să-ți protejezi sănătatea și cum să-ți ocupi timpul într-un mod cât mai plăcut. Știm că ai o mulțime de întrebări și griji, de aceea noi, la clinica Fetal Care, suntem lângă tine și îți punem la dispoziție toate facilitățile, tehnologia de vârf și expertiza medicală a unei echipe multidisciplinare, pentru ca tu să știi că ești pe mâini bune!

0721953471